Audi RS6 - Stage 3 (C6) - 5.0 TFSI V10 - 426kW (580k) a 650Nm - 6AT

Audi RS6 je legenda, ktorá už od roku 2002 servíruje tie najšialenejšie „kombíky“ s parametrami, ktoré jej môžu závidieť aj niektoré „športové“ autá. Túto Audi RS6 (C6) s motorom 5.0 TFSI V10, vyskladanú na Stage 3 zo spoločnosti Naša Garáž, veríme že pozná už každý motoristický fanúšik na Slovensku. Boli sme oslovení s požiadavkou naladiť ich autíčko na čo najvyšší výkon ako bude možný, ideálne cez tisíc koní.
Auto ku nám prišlo z Anglicka s už všetkými hardvérovými úpravami na Stage 3. Táto Audi RS6 už bola individuálne ladená v iných firmách, no nie však veľmi úspešne. Vstupné meranie bolo 637k a 861Nm. Ako prvé, sme museli začať s preprogramovaním riadiacich jednotiek na pôvodný „fabrikový“ stav. Po preprogramovaní na originálny stav, sa na aute začali ukazovať rôzne mechanické alebo elektronické chyby, ktoré bolo treba odstrániť (napríklad problém s klapkami v saní, nie veľmi vhodné sviečky a podobne) - https://www.youtube.com/watch?v=dccB0I9mrSM
Všetky tieto nedostatky boli zistené po logovaní a meraní na valcovej skúšobni. Samostatným problémom bola aj automatická prevodovka, ktorú nie je jednoduché preprogramovať na pôvodný stav, ak sa v nej už niekto vŕtal, ale s tým sme si tiež poradili. Logovaním sme prichádzali na niektoré hardvérové obmedzenia, limity prevodovky a podobne. Sériový stav sme ukončili s výsledkom 883k (650kW) a 967Nm, čo nás samozrejme veľmi potešilo, ale vedeli sme, že motor má určite potenciál dostať sa na hranicu 1.000 koní. Z bezpečnostných dôvodov sme to nechali na tejto hraničnej hodnote, nakoľko palivový systém už nestíha dodávať viac potrebného paliva. Aj keď sa to na prvý pohľad môže zdať jednoduché, táto konkrétna úprava bola nesmierne časovo náročná a nič nešlo tak rýchlo, ako by sme chceli.
K samotnej Audi RS6 - pod kapotou sa nachádza 5-litrový benzínový 10 valcový preplňovaný motor s dvomi turbodúchadlami (kód motora BUH), ktorého technický sériový výkon je udávaný 580k (426kW) a 650Nm s pohonom Quattro a staršia 6° automatická prevodovka TIPTRONIC.
Úpravy, ktoré prebehli pod kapotou na zvýšenie výkonu Stage 3:
- Wagner Tuning Intecoolers
- TTE Turbos
- Porsche injectors
- Custom Downpipe and Frontpipe
- K&N air filters
- PROFITUNING Stage 3 úprava riadiacej jednotky motora a prevodovky
Samozrejmosťou je posunutý obmedzovač maximálnej rýchlosti, úprava prevodovky a Pop-And-Bangs.
Táto úprava, tak ako väčšina úprav Profituning, bola realizovaná bez otvárania riadiacej jednotky motora.
Ak máte aj Vy záujem o úpravu, príďte si k nám po ďalšie kone alebo si len príďte dať odmerať a skontrolovať výkon Vášho vozidla. Profituning - sme tu pre Vás na našich pobočkách alebo na sociálnych sieťach Facebook (Profituning), Instagram (Profituning.sk) alebo YouTube (Profituning Slovakia).