Firma Profituning neponúka za dlhší čas presnejšie meranie.
Oveľa dôležitejšie ako naťahovať dobu merania je vedieť automobil správne odmerať. Dôverujte naším technikom aj keď Vaše auto bolo odmerané skôr ako za 45 minút.
Doba merania
Sú automobily, ktoré dokážeme odmerať s presnosťou do dvoch percent už za dobu do 15 minút. Sú však automobily, obyčajne s pohonom všetkých kolies a automatickým radením rýchlostí, ktoré nám na brzde kladú väčšie časové nároky. Takéto automobily sa merajú zložitejšie a preto je možné, že na správne odmeranie výkonu si budete musieť počkať dlhšie.
Koniec merania
O konci merania alebo o opakovaní rozhoduje vždy náš obsluhovací technik. Práve on z priebehu merania vie usúdiť, či meranie brebehlo korektne a záver je správny.
Protokol z merania
Meranie výkonu sa končí odovzdaním vytlačeného protokolu alebo odoslaním protokolu elektronicky vo formáte .pdf.
Vysvetlenie kriviek
Protokol z merania obsahuje vždy dve hodnoty maximálneho výkonu, jednu hodnotu maximálneho krútiaceho momentu a jednu hodnotu výkonových strát. Všetky maximálne hodnoty sa uvádzajú pri konkrétnych otáčkach a rýchlosti.
Výkon motora - Pmot
Je to taký výkon, ktorý je odmeraný na výkonovej valcovej brzde bez akéhokoľvek ohľadu na platné svetové normy (ISO, DIN, EWG).
Korigovaný výkon - Pnorm
Je taký výkon, ktorý je odmeraný na výkonovej valcovej brzde a zároveň prepočítaný pomocou výpočtou platných svetových noriem (ISO, DIN, EWG). Korigovaný výkon je ten výkon motora, ktorý uvádza výrobca. Je to výkon, na ktorý sa vzťahujú vonkajšie vplyvy ako sú teplota, vlhkosť a tlak vzduchu.
Krútiaci moment - Mnorm
Krútiaci moment vychádzajúci z normovaného (korigovaného) výkonu. Krútiaci moment je počítaný podľa známeho vzťahu
M = ( Pnorm[kW] * 9.549 ) / n[min-1]
Krútiaci moment nám vyjadruje schopnosť auta dosiahnuť silu pri konkrétnych otáčkach.
Výkon na kolesách - Pkoleso
Je taký výkon, ktorý auto dosahuje na kolesách. Je to ten výkon, ktorý auto prenáša na vozovku cez kolesá.
Stratový výkon - Pstraty
Je to hodnota, ktorá vznikla ako súčet výkonových strát od všetkých pasívnych / rotujúcich odporov. Sem sa radia straty na koliesách, od trenia kardanov, diferenciálov, ložísk a iných.